2014. február 1., szombat

Élő hajdina csíra fasírt

Hajdina csíráztatás
Két napos hajdina csíra 



Hozzávalók :

1,5 csésze 2 napig csíráztatott hajdina
½ csésze áztatott  Dió
½ lila hagyma
1 sárgarépa
5-6 szem fekete olajbogyó
Petrezselyem
Fűszerkeverék ( majoranna, oregánó,kakukkfű )
9 db lett ebből a mennyiségből .

A nyers hántolt  hajdinát  ( zöldes színű )  megmostam 1 órára beáztattam bő vízben. Utána leöblítettem és egy 2 literes üvegbe raktam és az üveg szájára egy darab  organza anyagot tettem és gumival leszorítottam. Az üveget 45 fokos szögben egy tálba állítottam, naponta legalább 3-szor felöntöttem vízzel és jól átmostam, leszűrtem. A második napon már készíthető a fasírt J

Minden hozzávalót aprító gépbe tettem, fűszereztem kóstoltam és vizes kézzel kis fasírtokat formáztam belőle. Aszalógép tapadásmentes lapjára tettem és kb 12 óráig aszaltam, félidőben amikor már szikkadt a külső része, levettem a tapadásmentes lapról és csak a rácson szárítottam tovább. Hűlés után a hűtőbe tettem.

Salátával, öntettel nagyon finom J

Lénárt Gitta könyvéből való a recept.


Megjegyzés :1 csésze nyers hajdinából , 2 nap múlva : 3,5 csésze lesz, ennyire megdagad.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése